نت عطر چیست؟ نکاتی که باید در مورد نوت عطر بدانید

نت عطر چیست؟ نکاتی که باید در مورد نوت عطر بدانید

روش ساخت و فورمولاسیون ترکیبات استفاده شده در عطر ها جزو اطلاعات محرمانه تولید کننده های برندهای معتبر در سراسر دنیا می باشد که از هیچ طریقی نمی توان به آن ها دست پیدا کرد. حتی در برخی موارد اگر بتوان فورمول مواد تشکیل دهنده آن ها را پیدا کرد، باز هم انقدر پیچیدگی های زیادی دارد که شما نمی توانید مجدد آن را تولید کنید.

با این وجود میتوانید بفهمید که مواد اولیه برخی از عطرها از چه چیزی تشکیل شده است که یکی از این روش ها که میتوانید تا حدی به این اطلاعات دست پیدا کرد، توجه و تشخیص درست دسته بویایی عطرها می باشد.

نتیجه میگیریم که تمامی عطرهایی که ساخته می شوند، یک یا چند نوع مختلف بویایی دارند و به تعبیری دیگر رایحه یک عطر در طول زمان تغییراتی ایجاد میکند که در ادامه این مطلب درباره نت های عطری بیشتر صحبت میکنیم تا برایتان روشن شود.

نت اولیه، میانی و پایانی چیست؟

رایحه هر عطر به طور کلی تشکیل شده از نت های مختلف است . که هرکدام از این نت ها تعیین کننده رایحه این عطر در زمان مخصوص است، نت های یک عطر را به سه دسته : نت های اولیه ، نت های میانی و نت های پایانی تقسیم بندی می کنند.

رایحه عطرها در مجموع از نت های مختلف تشکیل شده است. که هر کدام از این نت ها در زمان های مختلف بوجود می آیند، این نت ها در حالت کلی به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند: 1- نت های اولیه 2- نت های میانی 3- نت های پایانی

 نت های اولیه به رایحه هایی گفته می شوند که در ۱۵ دقیقه شروع مصرف عطر احساس می کنید و شما وقتی که میخواید خرید یک عطر را انجام دهید و آن را تست کنید نت های اولیه آن عطر را تجربه خواهید کرد. قطعا بارها این اتفاق برای شما رخداده است که وقتی یک عطر را مصرف میکنید یا تست میکنید، بعد از چند ساعت بوی آن تغییر میکند، در واقع این همان نت های عطری است که با گذر زمان تغییر میکند.

در اصل بوی عطر تغییر نکرده است بلکه شما زمان ماندگاری نت های اولیه را پشت سر گذاشته اید و در حال بو کردن نت های میانی هستید اغلب نت های اولیه رایحه هایی تندتر از نت های میانی و پایانی دارند و اگر بوی خاصی از عطر را در ذهن خود دارید، قطعا بعد از چند دقیقه و ساعت، همان حس و بو را در مورد آن عطر نخواهید داشت. نت های آغازین رایحه هایی هستند که در ۱۵ دقیقه ابتدایی استفاده از عطر به مشام می رسند و نت های میانی رایحه هایی هستند که از دقیقه 15 تا حدود دقیقه 60 بعد از استفاده  عطر به مشام شما می رسند. نت های پایانی نیز از 60 دقیقه پس از مصرف تا ۲۴ ساعت بعد به مشام می رسند. 

کدام نت عطری مهم تر از بقیه است؟ نت اولیه ، میانی یا پایانی

اگر بخواهیم در مورد ماندگاری عطر صحبت کنیم، قطعا نت های میانی و پایانی آن است که مشخص کننده این موضوع خواهد بود، بدلیل اینکه اکثر مواقع عطر ها با ماندگاری آن ها و احساسی که بعد از چند ساعت نسبت به آن بوجود می آید سنجیده می شود، پس پیشنهاد میکنیم ملاکتان از انتخاب عطر رایحه ابتدایی آن نباشد.

یا برخی مواقع شاید پیش آمده باشد که دوستتان عطری استفاده کرده و شما از بوی آن خوشتان آمده، ولی وقتی تصمیم گرفتید که از آن عطر تهیه کنید و آن را تست میکنید، متوجه می شوید که بوی این عطر با بویی که دوستتان استفاده کرده فرق دارد، دلیلش همین مورد هست که شما نت اولیه آن را احساس می کنید، بنابراین پیشنهاد میکنیم برای خرید بگذارید حداقل 20 دقیقه از اسپری آن بگذرد و بعد نسبت به خرید آن عطر اقدام کنید. 

چرا عطرها نت‌های مختلفی دارند؟

نت اولیه عطر بالاترین درصد فرار بودن را دارند و اگر بخواهیم در صد فرار بودن نت ها را تقسیم بندی کنیم، به این شکل حدودا میتوان گفت که  نت های اولیه، 60 درصد، نت های میانی، 15 تا 60 درصد و نت های پایانی کمتر از 15 درصد فرار هستند، بنابراین بیشترین رایحه نت هایی که افراد را تحت تأثیر قرار می دهد رایحه های پایانی عطر ها می باشد.

اهرام نت عطر چیست؟

کمپانی های تولید عطر ترکیبات نوت‌های سه گانه عطر را در قالب هرم هایی منتشر می کنند اما همانطور که پیش از این گفتیم جزئیات ترکیبات عطر کاملا محرمانه است، برای اینکه بخواهید یک عطر خوب بخرید، بیشتر روی نوت های میانی و پایانی آن تمرکز کنید و بوهای آن را در ذهن خود تجسم کنید مثلاً نت ها به صورت های مختلف شناخته می شوند، اولیه با بوی شکوفه پرتقال هندوانه نت میانی بابوی ترنج نت پایانی با بوی چوب. در ادامه  می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی و حضوری پرفیوم لند تمام عطرها را مشاهده کنید ولی حواستان باشد تمرکزتان را بر روی نوت های میانی و پایانی قرار دهید. 

جمع بندی

امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مطلب برای شما مفید بوده باشد. چنانچه سوال و یا ابهامی در مورد نت های مختلف عطری دارید، می توانید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم محتوای مربوط به راهنمای جامع خرید عطر را در بخش محصولات عطری فروشگاه پرفیوم لند مطالعه نمائید.

عطر نیش
عطر دیزاینر
واتس آپ
اینستاگرام
تلگرام
بستن
مقایسه