چرا برخی از عطرها قیمت بالایی دارند؟

چرا برخی از عطرها قیمت بالایی دارند؟

عطر خوب آخرین تیر تفنگ شما برای تکمیل استایل شخصی و ایجاد تاثیری ماندگار است. هنگامی که عطر به درستی استفاده شود، تبدیل به یکی از لوازم مهم و مخفی می شود که نه تنها شما را جذاب تر می کند، بلکه به شما کمک می کند اعتماد به نفس بیشتری در جامعه داشته باشید.

افزودن یک عطر خوب به مجموعه مراقبت های شخصی شما امری ضروری است، اما قیمت بالای برخی از عطر ها می تواند بازدارنده باشد. دلیل گران بودن زیاد بعضی از عطر ها چیست؟ به خواندن ادامه دهید تا دریابید چه عواملی باعث افزایش قیمت آن ها می شوند و اینکه آیا سرمایه گذاری بر روی آن ها ارزش دارد یا خیر؟

چه چیزی باعث گران شدن عطر ها می شوند؟

محتویات

یکی از دلایل اصلی گران بودن عطر این است که می تواند حاوی مواد گران قیمت و کمیابی باشد. این مواد می توانند از گل ها، ریشه و پوست کمیاب گرفته تا مواد داخل روده حیوانات دریایی مانند نهنگ! برخی از این مواد کمیاب و گران قیمت عبارتند از:

زنبق: این ماده گلدار و پودری در ریشه زنبق یافت می شود و یکی از کمیاب ترین ترکیبات عطر به شمار می رود.

عود: این روغن معطر غنی و چوبی از درخت آگاروود آلوده به کپک گرفته می شود.

عنبر: این ترشح مومی شکل در روده نهنگ ها تولید می شود و به رایحه ای شیرین خاکی تبدیل می شود.

هر چند برخی از این مواد ممکن است عجیب به نظر برسند، آنها رایحه های کمیابی را تولید می کنند که لایه پیچیدگی بیشتری به عطر می دهد.

بسته بندی

برای تکمیل تجربه کامل عطر، باید بسته بندی لوکس و باکیفیت وجود داشته باشد. مطمئناً عطرسازان می خواهند محصولات خود را با بسته بندی منحصر به فرد و ظریف نمایش دهند، اما همه چیز برای نمایش نیست. بطری ها حاوی شیشه ضخیم تری برای محافظت در برابر افتادن یا ضربه های احتمالی هستند، در حالی که درپوش ها از مهر و موم محکم هوا برای جلوگیری از چرخش هوا در عطر اطمینان می دهند.

بازار یابی

احتمالاً تبلیغات برندهای مد رده بالایی مانند کریستین دیور را دیده‌اید که در آن مدل‌ها برای تبلیغ عطر در یک مزرعه خوش‌گذرانی می‌کنند یا در استخر شنا می‌کنند. برخی از شرکت‌ها میلیون‌ها دلار را صرف این تکنیک‌های بازاریابی و تبلیغات می‌کنند، از جمله اینکه افراد مشهور محصولاتشان را تبلیغ می کنند.

عطر های نیش

یک عطر نیش اغلب نتیجه تولید یک خانه عطر کوچک یا عطرسازی منحصر بفردی است که انواع محدودی از عطرهای خاص را تولید می کنند. این عطرها انحصاری‌تر از عطرهای تولید انبوه موجود در فروشگاه‌های بزرگ هستند و معمولا این طور نیست که رایحه آن ها خیلی جذاب تر از سایر عطرهای شرکت های دیگر باشند، اما برخی از افراد حاضرند هزینه بسیار بیشتری بپردازند تا بوی منحصر بفرد و خاص تری داشته باشند.

آیا عطرهای گران قیمت ارزش خرید دارند؟

سرمایه گذاری روی یک عطر گران قیمت ممکن است  قبل از خرید آن هدر دادن سرمایه و پول شما به نظر برسد، اما در دراز مدت متوجه میشوید که ارزشش را دارد. برای شروع، یک عطر خوب می تواند بیش از یک سال برای شما دوام بیاورد، حتی اگر هر روز از آن استفاده کنید. این به این دلیل است که غلظت روغن معطر بسیار بالاتر است بنابراین نیازی به استفاده زیاد از ادکلن ندارید. ترکیبات موجود در عطر های گران قیمت نیز کیفیت بهتری دارند که باعث می شود عطر پیچیده تر و منحصر به فردتر شود.

با این حال، فقط به این دلیل که عطر گران است به این معنی نیست که گزینه بهتری است. هر عطری با رایحه طبیعی بدن شما ترکیب می شود. بهترین روش برای پیدا کردن یک عطر جدید این است که تست کنید تا ببینید چگونه بوی طبیعی بدن شما را در طول یک روز تکمیل می کند.

شما بهترین کسی هستید که تعیین می کند کدام عطر مناسب شماست، بنابراین اگر مطمئن نیستید که روی کدام عطر سرمایه گذاری کنید، ابتدا نمونه ای از آن را تست کنید.

نکته: برای ماندگاری بیشتر عطر ، نحوه استفاده از ادکلن مهم است. مستقیماً بعد از حمام، روی پوست مرطوب شده و نقاط نبض یا نواحی گرمتر بدن خود اسپری کنید.

چه مقدار باید برای عطرهای خاص هزینه کنید؟

مقداری که باید برای خرید عطر خرج کنید بستگی به این دارد که چه مقدار برای خرید آن عطر ارزش قائل هستید. اگر به دنبال یک عطر با طراحی استاندارد هستید، میانگین مقدار آن معمولا 370،000 تومان به بالا است. عطرهای نیش معمولاً از 2،800،000 تومان به بالا به ازای هر شیشه فروخته می‌شوند. همچنین می‌تواند به غلظت رایحه و اگر شما یک ادو تویلت، ادوپرفیوم یا عطر خالص پرفیوم می‌خرید، بستگی داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که یک عطر خوب می تواند بیش از یک سال برای شما دوام بیاورد، بنابراین ارزش سرمایه گذاری را دارد که چقدر پرداخت می کنید. اگر به دنبال یک عطر رده بالا با قیمت مناسب هستید، انتخاب عطر با تخفیف های ویژه ما را بررسی کنید، جایی که ما برندهای برتر معتبر را با قیمت های مقرون به صرفه و با ضمانت اصل بودن آن ها ارائه میدهیم.

عطر نیش
عطر دیزاینر
واتس آپ
اینستاگرام
تلگرام
بستن
مقایسه